4 Tools voor een uitzonderlijke sociale media campagne

In de hedendaagse technologische wereld lijkt sociale media alles te domineren. Maar vanwege de massale concurrentie gaat je boodschap wel eens verloren. Grote en kleine bedrijven vertrappelen elkaar voor de aandacht van (potentiële) klanten.

Welke tools zijn nu het beste om je sociale media campagne te boosten?

 

Hootsuite helpt je sociale profielen te managen door posts te delen en te reageren op berichten. Dit alles kan je doen vanuit 1 dashboard voor verschillende sociale media kanalen.

Het laat je ook toe om berichten in te plannen, accounts op te volgen en te kijken naar je groei. Ze bieden ook een automatische inplannings-tool aan, die berichten gaat plaatsen op momenten dat de meeste volgers online zijn.

 

Narrow is een tool die vooral van pas komt bij Twitter. Het helpt je een geëngageerd doelpubliek op te bouwen. Je kan er je Twitter interacties me automatiseren wat je veel tijd bespaart. Zo heeft het ook functies zoals automatisch ontvolgen indien mensen je niet terug volgen. Het is specifiek ingesteld zodat de Twitter regelgeving niet voor problemen zorgt.

 

Er zijn al zo veel tools om je Twitter posts te analyseren maar wat met Facebook, het grootse sociale netwerk op de wereld?

Welkom bij LikeAlyser, een tool die je Facebook pagina analyseert en monitort. Als je al een stevige basis van volgers hebt en de pagina gebruikt om verkeer naar je website te leiden wil je deze tool zeker niet missen.

Je kan je eigen pagina vergelijken met je grootste concurrenten. Hiervoor kent LikeAlyzer de pagina’s een unieke score toe. Je kan het een beetje vergelijken met de Google ranking.

Enkele voorbeelden van wat er wordt nagekeken :

  • Pagina informatie : Er wordt gekeken of alle belangrijke data is ingevuld inclusief “milestones”
  • Pagina prestaties : Je algemene prestaties, aantal likes, commentaren en hoeveel keer het gedeeld wordt. Maar ook de lengte van je berichten wordt vergeleken en hoeveel mensen wel interesse hebben zonder actief te zijn op je pagina.
  • Posts : Hoe vaak wordt erover gepraat, timing, likes, comments.
  • Posts van concurrenten : Dit is interessant omdat je kan kijken wat voor hun werkt en waar ze het beste resultaat mee behalen. Misschien doen ze dingen waar jij nog niet aan gedacht hebt?

Het rapport verteld je hoe goed je het nu doet tegenover vergelijkbare pagina’s en suggereert waar je de focus op moet leggen om te verbeteren.

Maar nu komt de belangrijkste vraag, wat kost dit? Raar maar waar, de tool is helemaal gratis.

 

Drumup maakt het mogelijk om de beste en meest populaire content van het moment te vinden zodat je deze kan delen met je fans en volgers. Maar het belangrijkste is dat het je gigantisch veel tijd bespaart.

Je hoeft alleen onderwerpen (keywords) toe te voegen, klikken op submit en gewoon rustig overlopen wat de meeste populaire content is om te delen. Het leuke is dat je de content ook met 1 klik kan inplannen wat op zijn beurt weer tijd bespaart.

Er is zowel een gratis als betaalde versie van.

Een betaald plan kan wel lonen indien je meer dan één account beheert. Je kan verschillende dashboards managen en je ontvangt een automatische mail elke dag met het beste van het web.

Je hebt er ook een Chrome plug-in van die wel van pas komt.

Voilà hier heb je 4 van de belangrijkste tools om je eigen sociale media of die van je klanten te beheren.